2014/09/25

Skypettelyä Espanjaan

Jeaa skypetteleyt on nyt skypetelty. Kaikki oli ok, paitsi mun koneen mikki, joka ei tietenkään toiminut. Olin unohtanut koko asian! No, tehtiin niin, että perheen isä jutteli mulle ja mä kirjoittelin, haha. Se oli vähän outoo, koska olin vaan tuppisuuna ja se puhua pälpätti. Toinen, ihan mun oma moka kävi, kun viideltä odottelin ihan innoissani ja panikoin, että ei ne soitakkaan. Kello oli jo vartin yli ja olin varma, että koko perhe oli pelkkä huijaus, kunnes mun kaveri muistutti, että Espanjassa kello on tunnin jäljessä. Hyvä minä! 
Perheen isä oli tosi mukava ja puhui enkkua kohtalaisesti, mutta aika epäselvästi lausuen. Sain kuitenkin suht hyvin selvää ja ymmärsin kaiken. Perheen äiti ei puhu ollenkaan englantia. Ainut mitä se sanoi, kun  sattui juuri tulemaan kotiin 'I don't understand'. Hehe... Ne oli tosi ystävällisen ja iloisen olosia. Niiden poikakin kamerassa näkyi pari kertaa ja he kertoivat pojan olevan tosi ujo. Vähän aloin miettimään, miten se sitten hyväksyisi mut perheeseen. Perheen isä pahoitteli koko ajan huonoa englantiaaan, mutta se ei mua haitannut! 
Tällaisia asioita sain myös selville! Perheen äiti on opettaja. Isän ammatista en saanut oikein selvää. Okei, se oli ehkä ainut asia mitä en ymmärtänyt. Niiden poika pelaa jalkapalloa ja sillä on ainakin perjantaisin harkat, koska he kehuivat meneväsä huomenna niihin. Toista lasta en nähnyt ollenkaan, eikä ne oikein sanonutkaan siitä mitään, hassua. 
Ymmärsin, että perhe asuu kerrostalossa ja pojalla on hyvä kaveri toisessa kerroksessa. Äiti haluaa, että mä opetan sille englantia ja se voi myös opettaa mulle espanjaa. Kuinka kiva! Perheen aikataulut on aika vaihtelevia, mutta koulua lapset käy noin yhdeksästä yhteen, jolloin mulla ois vapaa-aikaa. Samoiten viikonloput ois vapaata, iltapäivistä voitaisiin kuulemma sopia viikko kerrallaan. Perheen isä oli heti ehdottamassa mulle myös espanjan kielen kurssia ja sinne olis kyllä ehdottoman kiva mennä! 
Me ei sitten reilu puolta tuntia kauemmin jutusteltu ton mun mikin takia, mutta sovittiin uudet skype-treffit tiistai illalle. Sain perheestä kuitenkin tuossakin ajassa tosi positiivisen ja ystävällisen kuvan. Mulle jäi tosi hyvät fiilikset ja mieli!  
Saattaa olla hyvinkin mahdollista, että tää suomityty vaihtaa maisemaa tammi-heinäkuuksi Espanjaan! 


With love,
Susku

4 kommenttia:

  1. Taas päädyin sun blogiin, eikä ollut siis eka kerta! Blogisi vaikuttaa niin kivalle, että jään kyllä lueskelemaan :) Tosi mielenkiintoista olisi myös lukea tulevaisuudessa tästä Espanjahommasta enemmänkin! :) Skypettely on kyllä niin parasta! Itse olin 4kk Aasiassa, silloin kavereiden kanssa videopuhelut saattoivat kestää useammankin tunnin eikä juttelulle loppua näkynyt. :) Tämän postauksen kuva lumosi mut ihan täysin! Se on niiiin magee! Olet tosi kaunis, ja toi teksti! Kuten tatskapostaukseen jo kommentoinkin, niin tuo porque no on niin hyvä sanonta!! :)

    VastaaPoista
  2. Oi kiitos paljon, piristit.:) Espanjasta tulee kyllä juttua ennen ja jälkeen ihan varmasti.;D

    VastaaPoista
  3. Uu, jännää! Onnea paljon tähän projektiin ;) Itekin mietin au pairiksi lähtöä ihan tosissaan, mutta nyt on taas tullut sen verran muitakin ideoita, etten tiedä sitten yhtään, mitä teen ensi kevään :D

    VastaaPoista
  4. Jee niin on jännää!8) Kiitos, kiitos. Toivotaan, että kaikki menee hyvin.:) Ja tsemppii sullekin, mitä sit ikinä päädytkään tekemään!:)

    VastaaPoista