2014/09/21

Mä lähden himaan

Huomenna on äikän esseekoe. En jännittänyt sitä aiemmin, mutta nyt siihen on kakskin syytä. Tää helkutin flunssa ja se, että sain tekstitaidosta huonoimmat pisteet koskaan. En ymmärrä mikä niissä meni niin väärin? Toivottavasti YTL olisi vähän armollisempi. Joka tapauksessa, mun on saatava esseestä suht hyvä, että yltän ees ämmään. Sitä lähden tavoittelemaan ja teen parhaani. Ärsyttävää, että meitä aivopestään koulussa sillä, että kaikki ämmää huonommat on paskoja arvosanoja ja oon itekkin lähtenyt siihen mukaan.

Olin ennen koulun suhteen tosi täydellisyyteen tavoitteleva. Se, jos joku oli tuskaa. Koko mun elämä pyöri koulun ympärillä. Sitä kesti oikeestaan johonkin asti lukion kakkosta, jolloin tajusin alkaa hölläämään. Jotenkin alkoi tuntumaan siltä, että elämässä on niin paljon tärkeempiäkin asioita, kun saada joka kokeesta kymppi. 

Nyt kuitenkin höllääminen on lähtenyt vähän käsistä. Viime keväästä lähtien en oo tehnyt koulun eteen juuri mitään. Kiinnostuskiikarit on vähän hukassa ja pää elää jo ajassa, kun koulu on loppu. Vaikka tää on näin loppupuolella ja luulis, että vielä jaksaa rutistaa, niin ei sitten millään. Tiedän, että pystyisin parempaan ja esim. syksyn YO-kokeisiin oon mennyt vaan pelleilemään. Sen mukaiset on sitten arvosanatkin. Mulle on kuitenkin iso voitto se, että oon päässyt koulussa-täytyy-olla-täydellinen-ja-loistaa-kaikissäa-aineissa Suskusta eroon. Oon periaatteessa enemmän kuin ylpee itsestäni, kun pystyn ottaan näin hölläillen tän loppu ajan koulussa. Silti välillä tulee paniikki ja huonommuuden tunne sekä ajatus, että ei, en mä ole tällainen. Silloin täytyy laittaa vähän paniikkiviestejä poikaystävälle. Sit, kun asiaa ajattelee taas järkevästi, voi jatkaa matkaa ihan rauhassa ja tyytyväisenä. 
Joten kaikki te, jotka panikoitte kouluarvosanojen kanssa siellä! Yrittäkää höllätä vähän, se helpottaa kummasti elämää. 

Huomisen jälkeen mun koulu on periaatteessa ohi, jos ei lasketa sitä, että käyn kerran päivässä vähän valokuvailemassa, että saan kurssit täyteen. Valokuvauskurssilta olisi kiva saada vähän kuvailuintoa taas takaisin. Saisi tänne bloginkin puolelle enemmän kuvamateriaalia. Pahoittelut siitä, että se on ollut nyt vähän heikkoa. 


With love, 
Susku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti