2014/10/09

Kolme kuukautta

Hei tyypit! Tasan kolme kuukautta, pakkaan kamani ja lennän Espanjaan! Lähtöpäivä on siis päätetty, 9.1.2015. Lennän Finnairin suoralla iltalennolla Helsingistä Madridiin, nukun yön hotellissa ja seuraavan päivän, eli lauantain vietän ystäväni kanssa. Lauantaina illalla matkustan sitten junalla Zaragozaan ja tapaan ensimmäistä kertaa hostperheeni. Kuinka jänskää! En oikeestaan vieläkään osaa jännittää tai panikoida. Luulen, että paniikki tulee vasta paria päivää ennen lähtöä. Saattaa olla, että oon viime metreillä perumassa koko hommaa. Niin en kuitenkaan tee! No, kolme kuukautta on samalla pitkä, mutta niin lyhyt aika. Se menee hurjan nopeasti, mutta en koe, että mun tarvisi alkaa vielä miettimään mitä pakkaan laukkuihini. Nautin nyt Suomi elämästä sen vielä minkä voin! 

Yhtenä päivänä tein harjoituksena paellaa, äidin pakottanana, koska se ei luota mun kokkaustaitoihin. Ehkä ihan hyväkin vähän harjoitella ennen lähtöä. Kyllä mä luulen, että osaisin laittaa ruokaa, mutta ei vaan riitä kiinnostus yleensä tarpeeksi pitkälle. Au pairina mun kuitenkin täytyy tehdä ruokaa, joten parempi opetella myöhään kuin ei milloinkaan.


Mun merelliseen paellaan tuli:

Riisiä
Katkarapuja
Tonnikalaa kera kasvisten
Maissia
Paprikaa
Kasvislientä
Öljyä
Currya
Sitruunapippuria

Mitenkäs mun Suomi päivät on kuluneet?
Töitä tehden, kavereita nähden, koulua käyden, liikuntaa harrastaen ja bloggaillen. Joonakin on tän viikon lomalla, joten sitäkin on tullut jonkun verran nähtyä. Tällä viikolla oon ollut jotenkin tavallista väsyneempi. Äiti kyllä osti sitä magnesium lisää, mutta en oo vielä rutinoitunut ottamaan sitä. Täytyykin vaikka heti tänään aloittaa! Eilenkin oli tarkoitus kirjoittaa postaus, mutta kaaduin sänkyyn jo kahdeksalta heti töistä tultua. Salikäyntien ja juoksulenkkien jälkeen oon ihan rätti enkä kykene muuta, kun makaamaan sohvalla. Toivottavasti kaikki johtuu vaan magnesiumin puutteesta!

Aamukahvit cooleimmasta mukista!
With love,
Susku

8 kommenttia:

  1. ää sulle tulee kyl niin huiput puol vuotta että en kestä!! Mua aina ajoittain on alkanu vähän "kaduttaan" et otin tän opiskelupaikan vastaan nyt jo (pääsin siis suoraan abivuoden jälkeen amkiin), kun muutama kaveri taas ilmottautu ekaks vuodeks poissaolevaks ja lähti just reissaan ausseihin tai au pairiks jne D: Onhan tietty sit opiskelijavaihto joo mutta ei se oo sama asia...Mut eniwei ota kaikki irti siit puolesta vuodesta, nää on näitä mitä kokee vaan kerran elämässä!

    http://chaasingthesun.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Oooi ihana kommentti! Opiskelijavaihtoon vaan, näkee siinäkin maailmaa, vaikka ''joutuukin'' opiskelemaan.:) Opinnot ei ainakaan hidastu ja valmistuu aikataulussa. Mulla alkaa opiskelut tällä tietoo vasta syksyllä 2016. x---)

    VastaaPoista
  3. Ihan mahtavaa että lähet!! Ootan niiin kovasti postauksia ulkomailta B)

    VastaaPoista
  4. Wuhuu, kiva et ootat Espanja-postauksia...:-)

    VastaaPoista
  5. Vautsi! Tää sun blogis on hieno! :3
    Ja tuo Paella näyttää tosi hyvälle. Mietinkin, että pitäisi joku päivä tehdä tuota.:DD

    En ole varma, että lähettikö tää aikasemmin tuon viestin, kun luki "palvelin ei käytössä"
    Mutta joo toivottavasti ei tule kahta kertaa tuo viesti :D

    VastaaPoista
  6. Kiitos!:)
    Ei tullut viesti kahta kertaa.;)

    VastaaPoista