2014/10/03

Ostolakon jälkeen

Päätin aloittaa ostolakon joskus vähän alle vuosi sitten. Ajatuksena, etten osta mitään ennen, kun matkustan Lontooseen kesällä ja siellä ei sitten tarvitse pihistellä. Lakko piti kyllä hyvin ja Lontoosta oli kiva ostella kaikkea uutta. Mutta, Lontoon jälkeen ostelu on lähtenyt vähän käsistä. Vihaan shoppailua, joten nettikaupat on tosi kiva juttu. En kuitenkaan ennen tätä syksyä ole tehnyt ostoksia netissä kuin satunnaisesti. Nyt kuitenkin on alkanut tili hupeneen vähän liiankin hurjaa vauhtia. Nettikaupat, kun on niin helppoja. Muunmuassa Spartoosta tilaamani Niket tuli jopa kotiovelle asti. Ei tarvinnut edes kävellä kilsaa postiin. Vasta muistin, että H&M-laskunihan on vielä maksamattakin, eikä se ole edes vielä pudonnut postiluukusta. Eli siinä taas yksi rahanmeno.

Nyt syksyllä oon tilannut siis H&M-paketin, Niket ja Freddyn farkut. En silleen hirveetä määrää, mutta suht kalliita juttuja. Kaupoistakin on tullut ohi mennen osteltua vähän väliä pieniä ostoksia, joista on sitten kertynyt yhteensä ihan mukavasti hintaa.
Tätä tää kaks kertaa viikossa palkkapäivä teettää. Ennen ei tullut osteltua, kun ei voinut ajatella, että ens perjantaina on taas se palkkapäivä, joten so what, vaikka ostaisinkin tän. Musta tuntuu, että mun täytyy nyt vähän hölläillä tän ostelun kanssa. Ja niin teenkin. Ei se oo mulle mikään ongelma. Luulen, että tää on vaan joku kausi, koska ei tällainen oo yhtään mun tapaista.

Niin, tosiaan! Tilasin kolme viikkoa sitten Freddyltä ihan normi farkut kokeiluun. Ajattelin, että mitäpä menetän, jos kokeilen sopiiko ne mun pyllylle ja reisille. Tosiaan housut ei ole vieläkään tulleet ja eilen otin hommakseni soittaa ja kysyä missähän ne mahtaa mennä. Freddyllä kerrottiin, että housut oli olleet hukassa ja nyt ne on palannut niille. Niiden pitäisi siis tulla tänään! Saa nähdä, vai jääkö ensi viikkoon. Housuista mulla todellakin on pula ja se on yks syy miks oon odottanut näitä pöksyjä innolla. Carlingsin tosi venyvät viidenkympin housut alkaa pikkuhiljaa about vuoden käytön jälkeen ratkeemaan joka saumasta. Housujen osto on ehkä hirveintä, joten en omista kovin monia. Freddyt olis siis kovin tervettuleet, jos ne vaan on sopivat ja istuu hyvin. Housujen täytyy olla tosi mukavat, että viitsin käyttää niitä. Muutenkin, hintaa noilta löytyy, joten täytyis olla aika buenot! 
Tilasin myös shortsit sieltä, mutta en edes muista millaiset? Haha, saattaa mennä palautukseen. 

Tulee ahdistus, kun luen tätä tekstiä, haha! Oon niin rahariippuvainen, että on kauheeta, kun tili näyttää sellaisia lukemia, joita ei haluis nähdä. Oon miettinyt, pitäiskö alkaa laittamaan joka palkasta tyyliin satanen sivuun. Ei mitään vaateostoksia varten, vaan ihan vaikka tulevaisuutta. Tässä olis nyt vielä tää kolme kuukautta ennen lähtöä ja siinäkin ajassa vois saada vähän rahaa kasaan. Ja pitäisikö olla ostelematta loppuvuosi? Sekin on ihan hyvä vaihtoehto! Eipä mulla mitään tarpeitakaan nyt ole, kun vaan housut löytyis!

Pari päivää sitten tein aikamoisen heräteostoksen. Lähes aina ostan laadukkaita merkkikenkiä. Pyörin sitten H&M:llä ystäväni kanssa, jota en todellakaan usein tee, ja matkaani tarttui mustat tekonahkakengät, hintaan 30€. Äiti tyrmäsi ne täysin, koska se inhoaa tekonahkaa. Tuli jotenkin hölmö olo, että miks mä tällaiset ostin? En edes ole mikään korkkarityttö, vaan vannoutunut tennareiden käyttäjä. Mietinkin nyt kuumeisesti, käynkö hakemassa mun kolmekymppiä takaisin?

TÄSTÄ pääset mun mielestä tosi hyvään postaukseen, joka liittyy tähän ostos -ja rahanmeno aiheeseen!

With love,
Susku

2 kommenttia: